josephiners

EN BRA START PÅ DAGEN

Älskar att starta dagen med en rejäl och god frukost. Nya favoriten är mosad avokado på bröd, sååå gott! Just nu håller jag på att packa om för imorgon drar vi till sommarstugan på västkusten. Ska bli mysigt, hoppas på att det blir någon soldag!

BORTA SUPERBRA MEN HEMMA BÄST

Är nu hemma efter 19 timmars flygresa. Vårt byte i Bangkok tog död på oss, väntetid 5 timmar mitt i natten fyfan har nog inte varit med om något värre haha. Men nu har vi lämnat min syster i Melbourne (buhuuu i miss her already!) och är hemma i Småland. Känns superskönt att vara hemma såklart, men vill redan tillbaka, synd att det är så sjukt långa avstånd.. Här är liten updaten på min shopping under dessa 20 dagar, har haft en uuunderbar resa med familjen! Oförglömligt :)

En kavaj-kappa från Forever New

Smått och gott från VS såklart haha..

Den vita kjolen fyndades på Portmans (andra favoritbutiken)

Supermysiga inne tofflor i UGG modell

MELBOURNE UPDATE

Har inte hunnit blogga under sista tiden i Aussie, haft fullt upp med att umgås med familjen. Min syster har visat oss de bästa smultronställena i Melbourne, vi är superglada att hon visat oss så otroligt mycket! Midsommar firade vi på Svenska kyrkan i Melbourne.

På midsommarkvällen bjöd vi på middag, vi har fått möjligheten att bo i Ellinors aupairfamiljs hus under vår tid i Melbourne. Sara, som är syster till Ellinors aupairmamma Mia samt Joe's föräldrar har varit med och firat med oss, så vi blev ett gäng på en supertrevlig middag! Vi hade självlart gjort lite typisk svensk midsommar mat samt lite annat smått och gott!

Vi gick på En footy match (Australiensk fotboll) Richmond - Sydney.

Vi har ätit massvis med gott. Chokladcafeér, american pancakes, forzen yoghurt m.m. Det godaste är deras bruncher/breakfast som oftast serveras hela dagen, avokadomackan är favoriten. Kaffet här är också det bästa! Melbourne är kända för att ha det bästa kaffet haha

Manly Beach

Världens bästa syster

PALM COVE UPDATE

Den enda soliga dagen som vi kunde spendera på stranden, var den sista.. så tog självklart ett dopp i havet!

I lilla Palm Colve var det här deras "city", supermarket var så sjukt litet haha. Super mysigt!

Ny top från Forever New (en av favoritbutikerna i aussie) och asymmetrisk kjol från en annan butik

Blivit lite VS shopping på vägen, surt att flygplatserna har så litet sortiment och ungefär samma överallt. Men har fyndat fint ändå!

Och så har jag införskaffat mig ett par Havaianas som alla strosar runt med här. De är faktiskt supersköna för att vara flip-flops, kommer användas hemma i sommar!

Så, nu har jag bjudit på en hel del bilder. Vi har lämnat Palm Colve och kom tillbaka till Melbourne igår. Imorgon ska vi fira midsommar med min systers värdfamilj, ska bli superkul! Det blir midsommarfirande dagen efter för oss, men ni som är hemma i Sverige - hoppas ni får en underbar midsommar!

BILDER FRÅN SYDNEY

Lite bilder från Australien, besökte beachen också :) kommer snart bilder från Cairns

10 juni

Idag har vi åkt till ett annat område och umgåtts med Sara (syster till ellinors värdmamma) som också bor här i Melbourne. Vi har shoppat lite, lunchat och även testat på macarones på Zumbo, som drivs av Adriano Zumbo som är superduktig på att göra desserter! Nu är det läggdags för oss, imorgon går flyget till Sydney :)

FRAMME I MELBOURNE

Vi kom fram till Ellinor i Melbourne söndag kväll. Förväntansfulla, glada och ganska pigga trots den cirka 19 timmars långa flygresan (hej jetlag). Idag så har vi strosat runt i området där Ellinor bor, imorgon blir det lite shopping i ett annat område. På onsdag flyger vi till Sydney sedan vidare till Cairnes där det troligtvis är lite varmare! Här är det "vinter" nu så det är runt 15-10 grader. Nu ska vi snart käka middag & se på nån film :) uppdaterar troligtvis mer på bloggen snart, kolla annars in min insta!

FRUKOST PÅ CONDECO

Idag blev det frukost på condeco med paulie :) så mysigt! Ska strax iväg på lunch också, sedan blir det packning och lite förberedelser inför resan!

NEW IN

Nytt in, vit spetstopp från MQ, rosa linne Gina tricot, Klänning från Bikbok

SMINKNING & NAGLAR

Nu har jag gjort andra balsminkningen! Dags att ta lunch för resten av dagen blir tentaskrivning..
Gellack-kitet verkar superbra, naglarna har hållt sig så bra utan att lossna något. Men de var fula från början en del var för korta och nagelbanden var torra, så ska fixa dom igen innan jag åker så de blir fina!

3 JUNI

bilder från weheartit, bild nr.1 från @elinls instagram (en riktig inspirationskälla, snygg och enkel stil!)

Jaha, så har jag åkt på en seg förkylning, inte alls kul! men eftersom vädret är kasst så kan man med gott samvete bara sitta inne och vila hela dagarna. Idag blir det lite läsning i kurslitteraturen för imorn är sista hemtentan, sen är jag helt ledig från eximinationer, inlämningar, redovisningar och tentor tills september! Det kommer bli riktigt skönt med ledighet. I helgen drar jag dessutom till Australien, kommer bli hur kul som helst! :)

G E L L A C K

Dagens outfit, linne från Bikbok och jeans från Dr denim

Fick en födelsedagspeng från mormor&morfar så fick köpa något jag önskat mig, vilket är det här startkitet från Depend. Några vänner har detta och resultatet blir så sjukt snyggt, riktigt blankt lack. Finns dessutom många olika superfina färger men började med två rosa nyanser för jag vet att jag använder dem haha.. (har nästan alltid rosa lack).